آيين نامه ي جواني كردن دختران
September 18, 2003 | پنجشنبه، 27 شهریورماه 1382

از آنجا كه در جامعه ي امروز همه به اين نتيجه رسيده اند كه جوان بايد جواني بكند براي جلوگيري از تشتت افكار و اذهان و حفظ نظم و عفت عمومي و خصوصي بدين وسيله « آيين نامه ي جواني كردن دختران » براي اجرا و پيگيري ابلاغ مي شود.بديهي است كه جوانان عزيز و آينده سازان مملكت غلط مي كنند از راههاي ديگري جواني بكنند يا در اين آيين نامه اما و اگري بياورند.
فعاليتهاي ورزشي و نرمشي
الف› انجام هر گونه اعمال ورزشي اعم از كوهنوردي - دوچرخه سواري - پياده روي - دويدن و غيره در ملاعام و مكانهاي عمومي نظير كوچه و خيابان و پارك و كوه و دشت و صحرا از آنجا كه مخل آسايش عمومي است مستوجب اشد مجازات مي باشد.
ب› انجام هر گونه اعمال ورزشي در ملاخاص نظير ورزشگاهها به علت محدوديت تعداد آنها براي خواهران ارجمند نيازمند گذشتن از مال و جان است.از والدين جوانان مبتلا به بيماريهاي قلبي و عروقي و عصبي و غيره خواهشمند است از مراجعه به مراكز فوق اكيدا خودداري فرمايند.
ج› انجام هر گونه اعمال ورزشي در منازل به خصوص در خانه هاي آپارتماني با حفظ آرامش و آسايش محيط مجاز است.لذا دختران جوان -اين آينده سازان كهكشان راه شيري - مي توانند براي حفظ سلامت و شادابي خود در منازل اتل متل توتوله و منچ بازي كنند.
فعاليتهاي غير ورزشي
الف› هر گونه خنديدن - اعم از پوزخند و نيشخند و لبخند - در ملا عام يا خاص براي دختران جوان ممنوع است.دختر غلط ميكند بخندد.
ب› هر گونه بلند حرف زدن در ملاعام ياخاص براي دختران جوان ممنوع است.دختر غلط ميكند صدايش را بلند كند.
ج› هر گونه دست زدن - پاكوبيدن - هرگونه حركات موزون و غير موزون - به هوا پريدن در خلوت و جلوت حكم كفر ابليس را دارد.دختر جوان بايد سنگين بوده غلط ميكند حركات سبك بكند.
د› در مواقع شادي يا هيجان به ما ربطي ندارد دختر جوان بايد چه كار بكند.چشمش كور- دنده اش نرم - هيجان زده نشود.
ه › هر گونه نشستن و آه كشيدن و آبغوره گرفتن و نگاه رمانتيك و شاعرانه و عارفانه انداختن به افق و زمين و زمان به خصوص در مدرسه و اردوهاي دانش آموزي توصيه ميشود.
و› هر گونه استفاده از رنگهاي سنگين و جوانانه و هيجان انگيز مثل سياه و دودي و سرمه اي براي كش سر و كفش و جوراب و كيف و بند رخت و كش شلوار - به خصوص در محيط مدرسه توصيه ميشود.استفاده از رنگهايي مثل سبز- نارنجي و زرد محكوم بايد گردد.
فعاليتهاي هنري
جوانان بايد در راستا و درازا و پهناي جواني كردن اوقات زيادي را به فعاليتهاي هنري اختصاص دهند.در اين رابطه توجه به نكات زير ضروري است:
الف› حجم بالايي از سريالها و فيلمهاي سينمايي به مسائل مهم جوانان كه همانا خواستگاري و شوهر يابي است اختصاص يابد.تا جوانان در صفوف به هم فشرده در سينما يا پاي تلويزيون به مسائل مهم بشري نظير آمدن خواستگار و پاك كردن سبزي فكر كنند.و سطح فكر آنها تا كره ي مريخ بالا رود.
ب› در رابطه با استفاده ي سازنده از موسيقي و كپي برداري از شعر و صدا و سبك و ريتم آهنگ و غيره ي ترانه هاي مبتذل و خودباخته - در صورتي كه شعر و آهنگ و صدا و فضا داراي پيامهاي عرفاني باشد - بلا مانع است.سرودهاي عرفاني-انقلابي نظير :«عشق تو منو كشته» «باز قلبمو خون كردي» و غيره در حالي كه با آه و سوز و به شيوه ي تودماغي خوانده شود و هنگام نمايش تلويزيوني با تصاويري از ميمون و كرگدن و زنبور همراه باشد بلا مانع است.
ج› بايد هر دختر جواني كه از ننه اش قهر كرد بتواند هنرپيشه شود يا ديوان اشعار چاپ كند.خوشبختانه اين امر در حال تحقق است ولي شايسته است در راستاي جواني كردن بيشتر در حال تحقق باشد.
بقيه ي مراتب در موقع مقتضي اعلام خواهد شد يا نه - به كسي ربطي ندارد.