قليان و موسيقي ممنوع !
September 19, 2003 | جمعه، 28 شهریورماه 1382

اداره ي اماكن به كليه ي رستورانهاي سنتي تهران دستور داده تا از اجراي موسيقي زنده خودداري كنند.ارائه ي قليان به خانمها نيز در اين مكانها ممنوع شده است.
اينك دو صحنه از برخورد در اداره ي اماكن كه توسط بي بي گل گزارش شده است.
برخورد اول
- رستوران شما به خاطر مشاركت در توليد صداهاي مبتذل از ناحيه ي باصطلاح سازهاي ضد ارزشي تعطيل مي شود.
- حاج آقا به خدا من اين آقايون نوازنده رو مثل تلويزيون نشانده بودم تو پستو ساز بزنند.تا مردم چيزهاي بد نبينند و فكرشان منحرف نشود.
- كتمان نكنيد! ناظران آگاه كوك تار را ديده اند كه به شكل مذبوحانه اي از درز پستو زده بود بيرون.مواردي از جنبيدن كمر حاضران نيز در مكان مذكور بر اثر شدت صداهاي مشكوك گزارش شده است.
- قربان!خلاف به عرض رسانده اند.نوع سرويس دهي ما در ديزي سرا بعضي وقتها جنبيدن كمر را اقتضا ميكند.
- مواردي از انجام عمل شنيع بشكن زدن نيز توسط ناظران آگاه مشاهده شده است.آن هم اقتضاي ديزي سراست؟
- مي بخشيد حاج آقا! ما قول مي دهيم من بعد از گروه موسيقي سنتي بخواهيم فقط نوحه اجرا كنند.
- حرف نباشد آقا! شما به خاطر اجراي موسيقي زنده در ملا عام و بيرون بودن كوك تار از درز پستو پلمپ هستيد.
برخورد دوم
- مغازه ي شما به جرم دادن قليان به همشيره هاي اين مملكت و مشاركت در نمايش صحنه هاي تحريك كننده و بالا بردن آمار فساد و فحشا در جامعه پلمپ ميشود.
- به خدا حاج آقا من بي گناهم.شوهر اين خانم قليان گرفته بود و داشت مي كشيد. اين خانم تا اونجايي كه من ديدم فقط داشت با سر قليون ور ميرفت.
- طفره نرويد!ناظران آگاه همشيره را در حال كشيدن قليان ديده اند.نشان به آن نشان كه قل قل آب داخل قليان صدايش در رستوران پيچيده بود.
- به خدا حاج آقا اشتباه گزارش داده اند.آنكه صدايش پيچيده بود شير دستشويي بود.اين آبجي هم داشت ديزي تريد ميكرد.
- به گفته ي شاهدان عيني عمل تريد كردن ديزي توسط نامبرده پيش از كشيدن قليان اتفاق افتاده است.شما تعطيليد آقا.
پيشنهاد رفرميستي
در انتها بي بي گل پيشنهاد ميكند براي جلوگيري از فشار افكار عمومي جهان كه پس از جريانات مربوط به دانشجويان و زندانيان و زهرا كاظمي و حقوق بشر و انرژي اتمي و غيره ممكن است با ممنوعيت قليان كشيدن خواهران تشديد شود قانوني وضع شود. بر اساس آن خواهران بتوانند در رستورانهاي سنتي قليان بكشند.منتها براي جلوگيري از فساد و فحشا انجام اين عمل شنيع در چند پستو در محلي پرت انجام گيرد تا خانمها بروند توي آن قليان بكشند و برگردند.اسمش را هم بگذارند «سرويس غير بهداشتي» كه بدين وسيله جنبه ي ارشادي در رابظه با اثرات تخديري تنباكو هم داشته باشد.برعكس بعضي سرويسهاي ديگر كه استفاده از آنها ممد حيات و مفرح ذات است!