طرح استتار مدارس دخترانه
October 20, 2003 | دوشنبه، 28 مهرماه 1382

به گفته ي يك عضو شوراي شهر تهران طرح استتار مدارس دخترانه در پايتخت با هدف ايجاد فضاي مناسب براي ورزش دختران در زنگ ورزش و فعاليت آنان بدون حجاب اجرا مي شود.
به گفته ي وي دانش آموزان دختر در صورت اجراي اين طرح همچنان بايد در ساعات عادي روسري يا مقنعه داشته باشند و فقط در زنگ ورزش مي توانند حجاب خود را بردارند.
(به نقل از روزنامه ي ايران-شنبه26مهر-ص 4 )
========================================
آيين نامه ي استتار
========================================
بدين وسيله از سوي ما كه بي بي گل باشيم،آيين نامه ي استتار ابلاغ ميگردد.بديهي است متخلفين تحت پيگرد غير قانوني قرار مي گيرند:
الف-مقررات آمد و شد
===============
الف،1-در ساعات ورزش مدارس دخترانه،در كليه ي كوچه ها و خيابانهاي اطراف ،وضعيت فوق العاده و منع آمد و شد و در صورت لزوم حكومت نظامي اعلام شود.
الف،2-مرغان هوا،در صورت ارايه ي گواهي صحت اخلاقي اجازه ي پرواز بالاي سر مدارس دخترانه را داشته باشند.
تبصره-پرواز مرغان نر،منوط به اين است كه نامبردگان به سن قانوني نرسيده باشند.
الف،3-از شعاع يك كيلومتري مدارس دخترانه،منطقه ي ممنوعه اعلام شود و ورود و خروج عابران محترم و سرنشينان خودروهاي سبك و سنگين به اين مناطق،منوط به ارايه ي مدارك موثق دال بر مرد نبودن عبور كنندگان باشد.
الف،4-ساكنان ساختمانهاي اداري و تجاري و مسكوني اطراف مدارس دخترانه اكيدا از نشستن و راه رفتن و ايستادن پاي ديوار يا كوچه يا خيابان مدارس مذكور خودداري نموده،براي رفتن پاي پنجره ملزم به ارايه ي مدارك مستند و گواهي صحت مزاج باشند.هر گونه نگاه انداختن از درز در و پنجره به مدارس مذكور،موجب تعقيبات سفت و سخت خواهد بود.
الف،5-ورود هر گونه مرد به مدارس دخترانه اكيدا ممنوع بوده در صورت اجبار از زنگ خطر استفاده شود و وضعيت قرمز اعلام گردد.
ب-مقررات ساخت و ساز
=================
ب،1-ديوار مدارس دخترانه،لازم است تا ارتفاع مطلوبي،حتي الامكان تا لايه ي ازن بالا بيايد.
ب،2-براي جلوگيري از انحراف افكار عمومي و خصوصي بخصوص در ساعات ورزش مدارس دخترانه،شايسته است جنس ديوارها از عايق صوتي انتخاب شود تا بدين وسيله از درز نمودن هر گونه صدا به خارج جلوگيري به عمل آيد.
ب،3-استفاده از پرده هاي كلفت(ترجيحا از جنس گليم يا نمد)براي نصب جلوي درها و پنجره هاي مدارس دخترانه اجباري است.ورود و خروج نور از پرده هاي مذكور ممنوع مي باشد.
تبصره ي اول و آخر
================
خواهران دانش آموز محترم عليرغم تدابير امنيتي فوق لازم است در مدارس همچنان حجاب را رعايت نمايند،چرايش به هيچكس مربوط نيست و شما غلط مي كني حرف مي زني.../