صدور فرهنگ از نوع فوتبالي
July 26, 2004 | دوشنبه، 5 مردادماه 1383

مديريت محترم کنفدراسيون فوتبال آسيا
خواهشمند است بنا به دلايل زير تنبيه انضباطي سه بازيکن خاطي را لغو فرماييد.مزيد امتننان است:
۱- يکي از دلايل مهم اين برخوردها از سوي بازيکنان خوب و بافرهنگ و شايسته و بااخلاق ما, گرماي هوا و شرجي بودن آن بود.ما ايراني ها اصولا سالهاست که به سرما و گرماي هوا حساس شده ايم و به علت گرم بودن و يا سرد بودن هوا همديگر را سر صف ها و توي خيابان ها و سر چهارراهها و موقع رانندگي و توي مغازه ها و توي خانه ها کتک مي زنيم.چند بار نيز به چيني ها تذکر داده بوديم که شايسته است تدابيري براي جلوگيري از گرماي هوا و شرجي بودن آن اتخاذ کنند ولي متاسفانه به هشدارهاي تکان دهنده ي ما توجه نکردند.
۲- يکي ديگر از عوامل اين واقعه استرس بچه ها بود.ما اصولا حساس ترين ملت از عصر حجر تا کنون بوده و براي جلوگيري از استرس و خالي نمودن بغضهاي واخورده,در خيابانها بوق زده,ويراژ داده و بدين وسيله در ملاء هاي عام تعادل رفتاري اجتماعي را برقرار مي کنيم.عزيزان ورزشکار ما متاسفانه چنين امکاناتي را در ميدان مسابقه نداشتند.اين بود که تمايل پيدا کردند بزنند همديگر را و بازيکن حريف را لت و پار نمايند.
۳- دنيا بايد بداند که ما سالهاست مي خواهيم فرهنگمان را صادر نماييم ولي دستهايي در کار است که نمي گذارد با خيال تخت اين عمل مهم را که در حقيقت خدمت به کليه ي ملل مظلوم جهان است انجام دهيم.اين بار نيز دست آمريکا از ساق پاي بازيکنان عماني بيرون آمد و نامبردگان, ما را دچار استرس و گرما و شرجي بودن هوا نمودند و در امر صادرات امور فرهنگي اختلال جدي ايجاد کردند ولي ما موفق شديم با همت بلند بچه ها مقاديري از فرهنگمان را با ضرب و زور و مشت و لگد هم که شده صادر کنيم.
۴- ما بلافاصله پس از پايان بازي طي يک نشست اضطراري تصميماتي گرفتيم که طي چند ماه آينده آيا اعلام بشود يا نشود, معلوم نيست.لذا از آن مقامات محترم خواهشمنديم که ايندفعه را کوتاه بيايند. دفعه ي بعد يک کاريش مي کنيم.
فدراسيون فوتبال ايران