پرومته در اينترنت
September 16, 2004 | پنجشنبه، 26 شهریورماه 1383

...در اساطير يونان آمده است که پرومته به دليل ارتکاب دزديدن آتش (نماد بصيرت و آگاهي) از بهشت و هديه آن به زميني ها ، بر تخته سنگي به زنجير کشيده شد و هر صبح عقابي تيز چنگال جگر او را درمي آورد و مي خورد.آنگاه شبانگاهان دوباره سالم مي شد و روز از نو و روزي از نو... و اين مجازات آگاهي دهندگان است...
************
پرومته در دادگاه
*************
توضيح ضروري:سند تاريخي زير، از دادگاه پرومته استخراج شده است و مطلقا هيچ ربطي به بعضي از جريانات نداشته،با شايعه پراکنان مطابق قانون هرکي- هرکي رفتار خواهد شد:
س - اي پرومته نگونبخت!اين گناه سترگ چه بود که تو کردي و هرمس ما را از آن آگاه ساخت و سر و صداي آن بر بلنداي المپ پيچيد و خواب قيلوله ما را برآشفت؟
ج - اي آگامنون بزرگوار!آپولون را سپاس مي گذارم که درخور چنين بد و بيراهي نيستم.اين بنده خدايان جسارتا چند نظر و تحليل آوردم و براي بالا بردن سطح افکار عمومي گذاشتم روي سايت کائنات.
س - شگفت مخلوقا که تويي!چانه به کار ميانداز و ياوه نسرا که آوازه تبهکاري تو در آسمانها بيش از همه است.حضرتعالي غلط کردي خودسرانه آگاهي براي انسان ميرا صادر کردي تا طره هاي ازلي بر پيشاني ناميراي خداي خدايان موج برداشته و المپ به لرزه درآيد.
ج - به زئوس سوگند من به ريش پدرم خنديده ام که منشا چنين تبعاتي شده باشم.آپولون را شاهد مي گيرم که نمي دانستم آگاهي بخشي اينقدر درخور عقوبت است .
س - خاموش .تو محکوم به برهم زدن نظم کائنات و عالم وجود مي باشي و اين پرونده کاملا قانوني است و هيچ نکته مبهمي در آن وجود نداشته،دست فاسد استکبار جهاني و در راس آن ونوس منحط از آستين معلوم الحال حضرتعالي پيداست.
ج - اي آگامنون بزرگ!برمن رحم آور!گور باباي آگاهي و ملحقات آن!از اين پس اينجانب،تنها مطالب آموزنده کشکي و پشمي روي سايت خواهم برد تا از آتش قهر خدايان در امان باشم.
س - زکي پرومته نابکار!شگفت مخلوقا که تويي.خيال کردي ما خريم؟چنان زهر چشمي از سينه چاکان آگاهي خواهيم گرفت تا بدانند با کي طرفند!برو تا بعد...