info at bbgoal.com
rouyasadr at yahoo.com

Powered & Hosted by Gardoon




افلاطون،زنان واینترنت در هزاره سوم!
October 31, 2006 | سه شنبه، 9 آبانماه 1385

سمینار"زنان و اینترنت در هزاره سوم"نه تنها بد نیست،بلکه خیلی هم خوب است و دوستان بجای این که مطلب اعتراضی بنویسند و پتیشن امضا کنند،بهتر است در راستای اهداف متعالی سمینار،راهکارهای آموزنده ارائه بدهند،یعنی همین کاری که ما کردیم و بدین وسیله از سمع و نظرتان می گذرد:

نمایشنامه آموزنده در هزار و یک پرده:
افلاطون،زنان و اینترنت در هزاره سوم
.......................................................
روز – داخلی – آکادمی افلاطون.
افلاطون(توی سرش می زند)– ای داد ! ای بیداد!ای هوار!دیدی چه خاکی توی سرم شد؟!...
سقراط (پیش می آید) - ای افلاطون...پیش تر بیا و بگو تو را چه شده است که اینچنین پریشان احوالی؟!...
افلاطون – ای سقراط حکیم!چه بگویم که دست روی دلم نگذار.
سقراط -- و تو ای افلاطون!می دانی که دست چیست و دل چیست؟آیا تو به بار معنایی واژگان آگاهی؟!...
افلاطون – و تو ای سقراط!برو که هوراس روزیت را جای دیگر حواله کند که من امروز هیچ حوصله دیالکتیک سقراطی را ندارم...بیچاره شدم رفت پی کارش .می خواستیم برویم مدینه فاضله...ولی تا خرخره رفتیم توی کثافت...(آنگاه افلاطون راجع به برخی مسایل حرفهایی می زند که برشمردن آنها،سطح نمایشنامه را تا سرحد یک اثر سخیف یا دست کم آثار ر-اعتمادی پایین می آورد).
سقراط – ای افلاطون!پیش تر بیا و به پرسشهایی که می کنم پاسخ بده...آیا تو از مضرات اینترنت و تاثیرات آن بر جامعه زنان غافل بودی؟آیا نمی دانستی که اینترنت نیز مانند سایر فن آوریها،جنبه های مختلفی را دارا می باشد که از کاستی ها و آسیبهای زیادی برخوردار است و تبیین متدهای علمی متناسب با فرهنگ دینی و نیازهای بومی در استفاده از آن لازم می باشد؟
افلاطون – و تو ای سقراط! چه حرفهای وزین و سنگینی بلدی که در قوطی هیچ عطاری یافت نمی شود. به خدایان دایمونی سوگند که نمی دانستم چه خبر است.حالا می بایستی از کجا می دانستم؟!...راست بگو که این حرفها را از کجایت درآورده ای؟!
سقراط – عفت کلام داشته باش و گوش فرا ده . اینها همه از افاضات برگزار کنندگان سمینار"زنان و اینترنت در هزاره سوم"است که اینترنت را در رابطه با جنبه های مختلف بانوان کالبد شکافی کرده و در رابطه با تبیین علمی و موشکافانه چالش ها و تهدیدهای اینترنت،برنامه های مناسب مقابله ای را مهمترین راهکارها در این رابطه و رابطه های دیگر دانسته اند و نسبت به جنبه های منفی آن هشدار داده اند.
افلاطون(سرش را می خاراند) – فی الواقع من که عقلم قد نمی دهد...عجب آدمهای فرزانه و فرهیخته ای هستند اینها...چنین می نماید که اکتشافات عظیمی کرده اند و فن آوری ارتباطات را در رابطه با حفظ نوامیس و شئونات زنان و تحکیمات بنیان خانواده غنی سازی نموده اند و چه خوب کاری کرده اند و در رابطه باتدوین متدهای علمی مناسب راهکارهای مقابله ای عنقریب گامهایی برخواهند داشت که زئوس نیزاز برداشتن آن دچار جابجایی مهره کمر خواهد شد...
سقراط – فرزانه مردا که تو باشی...حالا اگر اینترنت از این هم محدودتر شود چه خاکی به سرمان کنیم؟
افلاطون – فرزانه مردا که خودت باشی...اگر هم محدودتر شود،برای ما نیست،لابد برای زنان است که به وظایف اصلیشان که زاییدن شیران نر است برسند...حالا برو مرخصی تا ما هم به کار و زندگیمان برسیم...
(همسرایان می خوانند:چشمها را باید بست...هیچ جوری نباید دید...)