info at bbgoal.com
rouyasadr at yahoo.com

Powered & Hosted by Gardoon




در حاشیه و متن سهمیه بندی بنزین
June 28, 2007 | پنجشنبه، 7 تیرماه 1386

این روزها،هر جا سخن از حمل و نقل است،نام"سهمیه بندی بنزین"می درخشد.ما هم برای این که از قافله گزارشگران صدا و سیما عقب نمانیم،شنیده ها و مشاهداتمان از این موضوع را فهرست کردیم که به سمع و نظر بینندگان عزیز می رسانیم:
* قصاب و بقال محله آقای احمدی نژاد،نقاط ضعف و قوت طرح مذکور را بررسی و به ایشان اعلام کردند که موارد جهت اجرا،به هیات دولت ابلاغ شد.
* مردم،پس از این که خبر ناگهانی آغاز سهمیه بندی را شنیدند،به خیابانها ریختند و اطراف پمپهای بنزین،تا صبح با دبه های خالی به انجام حرکات موزون و جشن و پایکوبی پرداختند.
* استقبال مردم از طرح سهمیه بندی به حدی بود که انتهای صف ماشین مستقبلین در پمپهای بنزین به علت درازی،با چشم غیر مسلح دیده نمی شد.
* گروهی از مردم نماها به تعدادی محدود از اموال عمومی خساراتی وارد آوردند که طبق سرنخهای موجود،نامبردگان به خارج وصل بودند.
* مردم شریف و همیشه در صحنه برای شرکت در این جشن ملی،شادی خود را با افروختن آتش در پمپهای بنزین نشان دادند.در این اقدام،چند وسیله نقلیه هم در آتش سوخت که بلافاصله توسط نیروهای مردمی تماشا شد.
* اداره پست و مدیر جایگاههای بنزین و وزارت نفت و دفتر ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی طی اطلاعیه مشترکی اعلام کردند کسانی که کارت هوشمند سوخت دریافت نکرده اند ،تا اطلاع ثانوی می توانند بنزین نزنند.
* اعلام زمان آغاز اجرای طرح مذکور به حدی ضربتی بود که کلیه واحدهای اورژانس کشور به حالت آماده باش درآمدند.در همین رابطه تشکیل"معاونت تصمیمات خلق الساعه و غیرمترقبه" برای جلوگیری از عواقب احتمالی چنین تصمیماتی(که دو ساله اخیر باب شده است) در دستور کار هیات دولت قرار گرفت.
* هر چند هیچکس از آغاز زمان اجرای طرح خبر نداشت،ولی طبق اخبار واصله از بخشهای خبری صدا و سیما،مسئولین مربوطه بلافاصله،اقدامات ضربتی برای جلوگیری از سرگردانی مسافران همیشه در صحنه خیابانها به عمل آوردند.از جمله اضافه کردن 123456دستگاه اتوبوس و مینی بوس و 6789واگن مترو و 12345678دستگاه دوچرخه و 9876 قبضه موتور هوندا و 98765عراده تاکسی و 654دستگاه فرغون وتعداد کثیری وسایل نقلیه دیگر به ناوگان حمل و نقل شهری تهران و سایر نقاط ایران که بلافاصله همان نصفه شب تزریق شد.به گونه ای که مسافران تهرانی بنا به گزارشهای موثق،دیروز، آبا و اجداد و برخی از بستگان سببی و نسبی مسئولین ذیربط را دراز نمودند..
* یکی از ناظران آگاه اعلام کرد که تاخیر یکی – دو هفته ای در آغاز سهمیه بندی بنزین به علت پیچیده بودن مراحل تنظیم جدول سهمیه بندی بوده است.به گفته منابع موثق،تنظیم جدول مذکور از طریق رایزنی با تعدادی از کارشناسان رده بالا و جهانی جدول مندلیف و سایر جداول معتبر دنیا صورت پذیرفته است. نحوه آموزش جدول سهمیه بندی به ملت شریف توسط مسئولین مربوطه در دست بررسی است.