info at bbgoal.com
rouyasadr at yahoo.com

Powered & Hosted by Gardoon




سنتوری و مقامات آگاه!
August 02, 2007 | پنجشنبه، 11 مردادماه 1386

بالاخره یک مقام آگاه حاضر شد به سوالات ما، در زمینه اکران سنتوری پاسخ دهد. توجه شما را به این پرسش و پاسخ جلب می کنیم:
س-علیرغم اعلام قبلی،سنتوری اکران نشد.آیا آن گونه که توسط برخی مقامات گفته شده است،اکران به تعویق افتاده یا بر اساس گفته برخی مقامات،این فیلم به طور کلی توقیف شده است؟
ج-با قاطعیت احتمالا مساله فعلا در رابطه با بروز پاره ای مشکلات ورفع پاره ای موانع حتما در صورت مناسب شدن شرایط،بستگی دارد.
س-آیا این درست است با فیلمی که پروانه نمایش دارد و قرارداد نمایش آن هم عقد شده،چنین برخوردی بشود؟
ج-بله.توجه بفرمایید که ما خوشبختانه در یک جامعه کاملا آزاد زندگی می کنیم و هر مدیری آزاد است هر اقدامی که به صلاح این ملت بالغ وعاقل ورشید و بیدارو آگاه دانست،بکند.
س-تهیه کننده فیلم اظهار داشته که نمی داند با بیلبوردهای تبلیغاتی و پوستر فیلم که پس از کسب مجوز با صرف هزینه ساخته و پخش کرده،چکار کند؟ج-خوشبختانه ترتیبی داده شده است که عزیزان ما،مسئله نصب غیرقانونی بیلبوردها و پوسترهای تبلیغاتی را پی گیری کنند و ابدا جای نگرانی نیست.
س-لطف می کنید!فکر نمی کنید اینطوری امنیت حرفه ای تولیدو سرمایه گذاری آن،دچار خدشه شود؟
ج-نخیر.ما فکر تمام خدشه هایش را کرده ایم و کلیه درزهای نفوذی آن را بسته ایم وچنین چیزی صحت ندارد.توجه کنید که در حال حاضر تمام ملتهای دنیا دارند از تولیدات فرهنگی ما الگو می گیرندو ما،روزی دهها هزار کیلو نامه در این رابطه از تمام کشورها داریم.
س-تهیه کننده فیلم به نقل از برخی مقامات ارشاد گفته که در صورت اکران فیلم،شاید نتوانیم جو داخل سالن سینما را کنترل کنیم.ممکن است در این باره توضیح دهید؟
ج-بله.متاسفانه سالنهای ما،با فضای آرمانی فاصله دارند.ما،پیشنهاد کرده ایم که کنار هر تماشاچی،یک مامور امنیت اخلاقی بایستد و یا هنگام نمایش فیلم،سالن سینما با نورافکن های قوی روشن شود تا بلکه شرایط اکران فیلم ببینیم چه می شود.
س-بالاخره مشخص شده که سنتوری مشکلش کجا بوده؟
ج- بله .موارد کاملا روشن است. دلایل متقنی وجود دارد که به علت جو حاکم بر فضای سینما و پاره ای مخالفتها،یک سری ابهاماتی قاعدتا احتمالا در این رابطه در مورد برخی نظرات و بعضی مسایل خلاف مصلحت و شئونات هست ونگرانی های جدی وجود دارد و سینما گرفتار بحران های متعددی است و سهمیه بندی بنزین با قدرت اجرا خواهد شد.
س-ولی بر اساس دستور هیات نظارت،بعضی صحنه ها حذف شده بود و حتی خواننده ترانه های متن فیلم هم تغییر کرده بود.
ج-بله.ولی پاره ای مسائل فعلا امکان داشت .و اما در مورد موسیقی،ما،حتی با اشعار عرفانی برادر عباس قادری یا با شعرهای باصطلاح بند تنبانی هم مخالف نیستیم و دیدید که در برخی فیلمهای کمدی-ارزشی مورد استفاده قرار گرفتند،منتها ما با بعضی دیگر مخالفیم.
س-حالا مردمی که علاقه دارند این فیلم را (که در جشنواره فیلم فجر جایزه گرفت وفیلم برگزیده تماشاگران شد) ببینند،باید چکار کنند؟
ج-خوشبختانه خادمین زحمتکش شما مردم،در بازارCD،درتلاشند تا بتوانند جوابگوی خواسته ملت رشید باشند.
س-با تشکر از شما که اینقدر به فکر رشد فرهنگی ما هستید.
ج-خواهش می کنم.قابلی ندارد.وظیفه مان است.